Három egységből álló szerelvény, mely két öttengelyes motorkocsiból és közötte egy négytengelyes mérőkocsiból áll. A mérővonat alkalmas sínek ultrahangos anyagvizsgálati módszerrel történő vizsgálatára és a sínhibák kimutatására. Sínek keresztprofiljának érintkezésmentes mérésére, valamint hullámos sínkopás érintkezésmentes mágneses elven történő mérésére.
A mérőrendszer részei:
	          
	
	
Szolgáltatásai
A sínekben, hegesztésekben lévő kereszt és hosszirányú anyaghibák kimutatása ultrahang impulzus - visszhang módszerrel. A hibahelyek szelvény szerinti meghatározása, kiértékelése, archiválása, a vizsgálatról jegyzőkönyv készítése.
 
Adatai
	| ultrahangos csatornák száma: | 10 | 
	| eseménycsatornák: | 12 | 
	| besugárzási szögek (mindkét sínszálon): | 0° ±2° 70°±2° előre-hátra 45°±2° előre-hátra | 
	| állítható ismétlődési frekvencia: | 1 - 5 KHz | 
	| állítható közlekedési sebesség: | 100 km/h max. | 
	| vizsgálati sebesség: | 50 km/h | 
	
		
	
	
Szolgáltatásai
A mérés bázisát képező mérőforgóvázba szerelt jeladó (sínszálanként) szolgáltatja a sin és a mérőfej távolsággal arányos villamos jelet. A mérést vezérlő számítógép fogadja és merevlemezre menti a digitalizált villamos jeleket, valamint útjeleket. Az adatkezelő szoftver kiszámolja, és útarányosan ábrázolja a lokális hibák nagyságát, valamint az eredmény frekvencia spektrumát. 
Adatai
	| érzékelők vezetése a sin futófelületétől: | 5mm | 
	| mintavételezés: | 16 kHz/csatorna | 
	| max. vizsgálati sebesség: | 50 km/h (6mm hosszanti mintavételezéssel) | 
			
	
	
Szolgáltatásai
A mérés sebességtől függetlenül a sínek fölött vezetett érzékelő fejekkel, érintkezésmentesen méri a sin keresztprofilját és összehasonlítja az eredeti profillal. A rendszer rögzíti a mérés helyét azonosító adatokat, a profil jellemzőit: 
síntípus, nyomtáv, sínkopások, kopások szöge, síndőlés szöge, sínosztályozás. Adatállományt készít, megjeleníti a sínprofilokat és a hozzátartozó mérési adatokat. 
Adatai
	| felvételek száma: | 7,5 kép/sec | 
	| mérési pontosság: | 0,25 mm | 
Egy mérési keresztmetszetben 400-500 pont kerül rögzítésre. Minden síntípus adatai felvehetőek a rendszerbe.
	
	
		
	
	
Az egyenértékű kúposság jelentősége
Az egyenértékű kúposság egy adott vasúti kerékpár és a sínpár együttdolgozására jellemző mennyiség. Értékéből következtethetünk a futási instabilitás kialakulásának valószínűségére. Instabil futásról beszélünk, ha a kerékpár ill. a forgóváz szűnni nem akaró, nagy frekvenciájú kígyózó mozgást végez. A futási stabilitást leginkább a jármű forgóvázának kialakítása befolyásolja, de nem hanyagolható el a pálya szerepe sem, s ez a szerep az egyenértékű kúposság értékével jellemezhető.
A mérőrendszer működése
A mérés és kiértékelés az „átjárhatósági műszaki előírások” (2011/275/EU) és a vonatkozó európai szabvány (MSZ EN 15302:2008) alapján történik. A rendszer a síndiagnosztikai szerelvény sínprofilmérő berendezésének adatait használja fel (a nyomtávértékekkel együtt), amikből a pálya bármely keresztmetszetében felrajzolható a sínpárok képe.
A másik alapvető bemenő adatot, a vizsgált kerékpár alakját koordinátásan kell megadni. A szoftver minden egyes pályakeresztmetszetet társít a kerékpárral, és meghatározza az egyenértékű kúposság értékét az adott pontban. Minthogy a kígyózó mozgás a pálya hossza mentén elnyúló jelenség, szabvány szerint az egyedi keresztmetszetek 100 m-en vett átlagát tekintjük a mérés végeredményének. Kitérőkben és 10 000 m-nél kisebb sugarú ívekben az eredményt nem kell figyelembe venni, hiszen itt más tulajdonságok határozzák meg a jármű futását.
A rendszer szolgáltatásai
	- kerékpárokat leíró fájlok beolvasása txt-fájlból
- a síndiagnosztikai szerelvény méréseinek felhasználása mellett lehetőség van koordinátásan megadott sínpárkeresztmetszet beolvasására is
- egyenértékű kúposság egyedi értékeinek, átlagértékének és szórásának számítása
- eredmények exportálása txt formátumba
- infrastruktúra-adatokat tartalmazó adatbázis-csatornák megjelenítése
- mért sínprofilok megjelenítése és exportálása koordinátásan
- grafikonok exportálása képként
- nyelv megváltoztatása
- keresztmetszet részletes elemzése a lehetséges kerék-sín érintkezési pontok felrajzolásával
- számítási beállítások: illesztési lépésköz, figyelembe vett keresztkitérés-amplitúdók, csúszóátlagolási hossz, szűrések
- megjelenítési beállítások (grafikonok, léptékek)
Mechanika
	| legnagyobb mérési sebesség: | 80 km/h | 
	| tömeg (egy oldalon): | 58 kg | 
	| méretek vizsgálati pozícióban: | 810 x 340 x 500 mm | 
Vizsgálófejek:
	| mennyiség: | 4 db sínenként | 
	| frekvenciatartomány: | 50 – 200 kHz | 
 
	| alapértelmezett távolság: | 1,0 mm | 
	| elemelkedési tartomány: | 0,50  – 3,0 mm | 
	| károsodási mélységek tartománya: | 0,30  – 2,7 mm | 
	| max. sűrűség (hardvertől függő): | 110 – 165 HC/m | 
	| max. sűrűség (szoftvertől függő): | 220 – 330 HC/m | 
	
Szolgáltatásai:
Az örvényáramos rendszer a sínfej felületi repedéseinek (head check) felismerésére alkalmas. A legfontosabb mért paraméterek: károsodási mélység és a repedések darabszáma méterenként. A mérésről jegyzőkönyv készül.